środa, 2 grudnia 2015

Dobowy rytm nauki

Jak można uczyć się wieczorem? Takie pytanie chodziło za mną od kiedy zaczęłam swoją przygodę z edukacją. Nigdy nie rozumiałam osób, które za naukę czy zadania domowe brały się po godzinie 20. 
Metodą prób i błędów wiem, że moje możliwości przyswajania wiedzy są najbardziej efektywne w godzinach porannych. Nic więc dziwnego, że preferuję nastawić budzik na godzinę 6, zrobić śniadanie, napić się wody z cytryną i zasiąść na kilka godzin do notatek. 

 

Temat zaciekawił mnie na tyle, że postanowiłam poszukać informacji, które przybliżyłyby mi to zagadnienie. 


Ludzie ze względu na efektywność pracy w ciągu doby dzielą się na Sowy i Skowronki. 
Warto rozpoznać kim jesteśmy, bo dzięki temu możemy sprawniej i szybciej pracować. 


Klasyczna Sowa to zazwyczaj niskociśnieniowiec, który rano długo budzi się ze snu, potrzebuje podnoszących ciśnienie dopalaczy- kawy lub mocnej herbaty by zacząć normalnie funkcjonować. Wieczorami natomiast siedzi nad książkami bardzo długo. Sowa pracuje najefektywniej od godziny 16.00 do 3.00 w nocy, szczyt możliwości to okres od 20.00 do 24.00. Do godziny 16 dzień jest stracony dla Sowy.

Klasyczny Skowronek najczęściej wysokociśnieniowiec, budzi się rześki skoro świt, od razu gotowy do pracy.
Skowronek najefektywniej pracuje rano od 7.30 do 16.00, szczyt efektywności przypada na godziny 8.00-12.30.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz