poniedziałek, 23 listopada 2015

Kolor to podstawa!

Na ostatnich zajęciach z metod efektywnego uczenia się zainteresował mnie jeden temat dotyczący KOLORÓW!

Nauce najlepiej sprzyja neutralna kolorystyka. Odcienie szarości, błękitu, beżu to barwy, które powinny nam towarzyszyć w naszych pokojach! Jednak nie każdy z nas ma to szczęście, by mieć idealnie przystosowane pomieszczenie do nauki, Wtedy można wspomagać się innymi rzeczami. 
Przede wszystkim nauka staje się przyjemniejsza, gdy w miejscu, w którym chcemy stawać się mądrzejsi :) panuje porządek. 

W notatkach również kolor ma dość istotną rolę. Bowiem stwierdzono, iż poprzez odpowiednie barwy przyswajamy podczas czytania WŁASNYCH notatek więcej wiadomości.
Ja w swoich zapiskach używam kolorowych zakreślaczy. Zaznaczam nimi zazwyczaj początek ważnej regułki. Nie szaleję i nie mam całych stron w 10 kolorach :). Jednak nie byłam świadoma tego, jak barwa działa na nasz mózg. 

Ale mogę być z siebie dumna! Najczęściej markery jakich używam są: żółte, niebieskie, różowe
 i zielone.

Jednak jeżeli komuś przeszkadzają kolorowe notatki, nie lubi tego rodzaju "wspomagaczy" pewnie znajdzie dla siebie coś bardziej odpowiedniego.

Nic jednak nie zastąpi systematycznego uczenia się i powtarzania materiału. Jeżeli nie zaczniemy nauki odpowiednio wcześnie niż dzień/dwa przed sesją żadna, nawet najskuteczniejsza metoda nam nie pomoże! NIESTETY...

1 komentarz:

  1. na mnie najbardziej działa zielony, bo go najbardziej lubię :3

    OdpowiedzUsuń