piątek, 1 stycznia 2016

Czas i pytania.

Hej! 
Dziś kilka kolejnych wskazówek na to, aby polepszyć efektywność zapamiętywania materiału!

Po pierwsze: CZAS. Kiedyś - do sprawdzianów uczyłam się dzień przed.
I w porządku, następnego coś pamiętałam, ale gdyby ktoś mnie zapytał o daną informację np. 2 tygodnie później - mogłabym już mieć problem z odpowiedzią. Dlatego - zaczęłam rozkładać materiał i robić przerwy. Dobra organizacja to klucz do sukcesu. Czy wiecie, że najlepiej zapamiętujemy informacje te, które dotarły do mózgu jako pierwsze i te, które były ostatnie?
źródło: http://us.cdn2.123rf.com/168nwm/dmstudio/dmstudio1106/dmstudio110600058/9924256-ilustracja-winobrania-klepsydra.jpg
Dlatego - potrzebujemy przerw. Im ich więcej - tym więcej zapamiętamy, będziemy mogli się skoncentrować na tym, czego się uczymy. Moje trwają różnie - raz 10 minut wystarczy, czasem godzina, a niekiedy dopiero następnego dnia coś powtórzę - bo nie miałam na to czasu. Działa ;)


Po drugie: pytania. Jest to metoda aktywna, do której naprawdę trzeba się zaangażować! A dlaczego? Bo najlepiej zapamiętujemy informacje wtedy, gdy
je rozumiemy. Dlatego, po przeczytaniu jakiegoś tekstu warto zrobić sobie mały test i zadać do niego kilka pytań (a może skorzystać z gotowego quizu pod notatką?) = gwarantuję, że będzie lepiej.Choć w szkole średniej nie doceniałam kart pracy związanych z czytaniem
ze zrozumieniem... ;)
źródło: http://www.szkolazywienia.inspirander.pl/panel/foty/piramida/pytanie_do_eksperta1.jpg
Do następnego!
PS: Szczęśliwego Nowego Roku!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz